Әлемдегі ең қымбат темір жол

Пилатусбан әлемдегі ең қымбат темір жол болып саналады. Альпнахштадт қаласынан бастап Пилатус тауының шыңына дейін барлық маршрут жарты сағат ішінде өтеді. Пилатусбан темір жолының ең қауіпті учаскесі пойыз тоннельге келгенде басталады.

 Пилатусбан (Pilatusbahn) – бұл ескі темір жол, оның ашылуы 1889 жылы өтті, 1937 жылы электрлендірілген.

Тісті темір жолдардың бірнеше түрлі түрлері бар. Тістеу екпелерінің жалпы құрылымы-Marsh, Абта, Locher, Riggenbach, Strub және Von Roll жүйесі болып табылады.

Темір жол құрылысы Эдуард Лохер аты жазылған инженердің жобасы бойынша жүзеге асырылды. Қызықты факт, ол екі көлденең қозғалатын тісті дөңгелектері бар конструкция жобасын ұсынған кезде, оны керемет деп атады. Бүгінгі күні Locher жүйесі-темір жолдардағы тісті ілгіштердің кең таралған конструкцияларының бірі.

Тісті темір жол-моторлы вагондар (немесе локомотив) бір немесе бірнеше тісті дөңгелектермен жабдықталған көліктің рельстік түрі. Олар қозғалыс кезінде қосылады. Қалыпты рельстер арасында локомотивтің (немесе вагондардың) тісті дөңгелегі тіркелетін тісті рейка төселген. Мұндай технология еңістерде 16‰ дейін және одан да көп (құрғақ жағдайлар үшін) және 14‰ дейін (ылғалды жағдайларда) рельстермен тік көтерілу кезінде жақсы ілінісуді қамтамасыз етеді.

Қазіргі уақытта әлемде 150 – ден астам тісті темір жол бар, оның ішінде үнемі пайдаланылатын (қыста және жазда) - шамамен 60 жол. 

Оларды таулы жерлерде немесе қалалық жолаушылар көлігі ретінде (мысалы, Будапештте, Цюрихте немесе Штутгартта) туристік бағыттар бойынша жылжыту тәсілі ретінде пайдаланады. Ресей аумағында тісті темір жолдар жоқ.

Пилатусбан бағыты бойынша  әрқайсысы 40 адамнан тұратын 10 вагон қатынайды. Жолдың максималды өткізу қабілеті сағатына 340 адам. Орташа қозғалыс жылдамдығы - 9-12 км/сағ. Вагондардың ішінде өткен ғасырдың 50-ші жылдарының стиліндегі тазалық пен интерьер. Көзге бірден қол әйнек түсіргіштер және " терезеден басты шығаруға болмайды» деген жазу көрінеді. Бұл маңызды – терезеден қолын созып, тау гүлдерін жұлып немесе жартасқа жанасуға болатын жол учаскелері бар.

 30 минут жолда қас қағымда өте шығады. Маршрут бойынша поезд қысқа аялдамалар жасайды. Маршруттың соңғы бөлігі ең қызықты-бұл жартастарда шығарылған тоннельдер арқылы өтетін жол, бұл 48‰ еңістігі, бұл пойыздан метрде биіктігі ондаған метр болатын үзіктер. Алайда, назар аудармайтын жол бойынша сапардан жалғыз минус-бұл тісті доңғалақтардың шуы.

 

Материал көздері:   https://masterok.livejournal.com/1441896.html